ARHIVA BROJEVA

Korporativna odgovornost - značaj i ostvarenje

KORPORATIVNA ODGOVORNOST
ZNAČAJ I OSTVARENJE

 

Prof. dr Draško Bosanac,
Fakultet za obrazovanje diplomiranih pravnika i diplomiranih
ekonomista za rukovodeće kadrove Novi Sad
Alfa Univerzitet Beograd

 

Pojava i razvoj pojma korporativna društvena odgovornost

Korporativna društvena odgovornost (corporate social responsibility) je složen i višeznačan pojam, čije ostvarenje podrazumeva zadovoljenje mogih pretpostavki, ispoljenih u praktičnoj primeni njenih konstitutivnih elemenata i pojavnih oblika (ekonomskih, pravnih, etičkih i ostalih), koji, svaki za sebe, predstavljaju i samostalnu vrstu odgovornosti, čime ćemo se baviti u ovom radu. Društvena odgovornost privrednih subjekata datira iz ranijih vremena, ide dublje u prošlost. Osnovano se može pretpostaviti da su privredni subjekti imali interes da utiču pozitivno na okruženje obavljanja svoje delatnosti (proizvodne, prometne, uslužne i sl.), ukoliko su im poslovni planovi bili dugoročno vezani za određeno područje.



Pravne izreke

PropisiZakoni Republike SrbijePropisi onlineSudska praksaCarinska tarifa