ARHIVA BROJEVA
2023. godina 2022. godina 2021. godina 2020. godina 2019. godina 2018. godina 2017. godina 2016. godina
2015. godina
2014. godina
2013. godina
2012. godina
2011. godina
2010. godina
2009. godina
2008. godina
2007. godina
2006. godina
2005. godina
2004. godina
2003. godina
2002. godina
2001. godina
2000. godina
PRAVNO UREĐENJE BESPILOTNIH VAZDUHOPLOVA U REPUBLICI SRBIJI*
Dr Svetislav Janković,
Docent Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu
1. UVODNO RAZMATRANJE
Razvoj tehnike u avio-industriji je tokom 20. veka imao znatan uticaj tako što se od primitivnog klipnog, pa preko standardnog mlaznog aviona došlo do njegovog supersoničnog tipa i svemirske tehnologije. Istovremeno razvoj radio veze (i docnije satelitskog oblika veze) osoblja na zemlji sa posadom u vazduhoplovu je uticao do te mere na sigurnost vazdušnog saobraćaja da se, u poređenju sa ostalim vidovima saobraćaja, počeo da smatra najsigurnijim.1 Kao posledica ovakvog razvoja je savremeni vazduhoplov koji ima sposobnost kretanja bez obzira na vremenske prilike (u pogledu godišnjih doba, meteoroloških uslova, doba dana - noći).2 Međutim, ovakva, savremena, avijacija ima svoju ograničenu upotrebu samo za konvencionalne letove kojima se prevoze putnici i roba, a kojima se let obavlja u standardnim visinama.3 Mimo standardnih visina civilna avijacija (bilo poslovna ili sportska) nije imala svoju prisutnost sve do značajnijeg razvijanja bespilotnih vazduhoplova. Zapravo, visine koje odstupaju od standardnih se za avijaciju, kao takvu, smatraju opasnim (posebno za živote i imovinu lica u vazduhoplovu i van njega), pa se, stoga, ovakav klasičan vid civilne avijacije i nije upotrebljavao u visinama mimo standardnih.