ARHIVA BROJEVA

PRAVNO UREĐENJE BESPILOTNIH VAZDUHOPLOVA U REPUBLICI SRBIJI*

Dr Svetislav Janković,
Docent Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu

1. UVODNO RAZMATRANJE

Razvoj tehnike u avio-industriji je tokom 20. veka imao znatan uticaj tako što se od primitivnog klipnog, pa preko standardnog mlaznog aviona došlo do njegovog supersoničnog tipa i svemirske tehnologije. Istovremeno razvoj radio veze (i docnije satelitskog oblika veze) osoblja na zemlji sa posadom u vazduhoplovu je uticao do te mere na sigurnost vazdušnog saobraćaja da se, u poređenju sa ostalim vidovima saobraćaja, počeo da smatra najsigurnijim.1 Kao posledica ovakvog razvoja je savremeni vazduhoplov koji ima sposobnost kretanja bez obzira na vremenske prilike (u pogledu godišnjih doba, meteoroloških uslova, doba dana - noći).2 Međutim, ovakva, savremena, avijacija ima svoju ograničenu upotrebu samo za konvencionalne letove kojima se prevoze putnici i roba, a kojima se let obavlja u standardnim visinama.3 Mimo standardnih visina civilna avijacija (bilo poslovna ili sportska) nije imala svoju prisutnost sve do značajnijeg razvijanja bespilotnih vazduhoplova. Zapravo, visine koje odstupaju od standardnih se za avijaciju, kao takvu, smatraju opasnim (posebno za živote i imovinu lica u vazduhoplovu i van njega), pa se, stoga, ovakav klasičan vid civilne avijacije i nije upotrebljavao u visinama mimo standardnih.

Pravne izreke

PropisiZakoni Republike SrbijePropisi onlineSudska praksaCarinska tarifa