ARHIVA BROJEVA

EVROPSKI SUD PRAVDE AUTORSKO I ŽIGOVNO PRAVO Umanjenje ekskluzivnosti proizvoda i šteta po luksuzni imidž proizvoda*

Pripremila: Mr Jelena Gazivoda,
Institut za međunarodnu politiku i privredu, Beograd

 

Činjenično stanje

Tužilac, kozmetička kuća Christian Dior France (u daljem tekstu: Dior), je proizvođač luksuznih parfema i brojnih kozmetičkih proizvoda, koje pod različitim žigovima (trade marks) plasira na tržište Evropske unije. Svoju proizvodnu liniju Dior prodaje selektivno i to tako što u zemlji u kojoj namerava da razvija proizvodni lanac, imenuje ekskluzivnog distributera koji je u obavezi da Diorove kozmetičke preparate distribuira prodajnim mestima koja će ove proizvode prodavati isključivo finalnim korisnicima-potrošačima, odnosno neće ih dalje preprodavati, osim ako za to dobiju odobrenje kozmetičke kuće Dior. Na ovaj način Dior čuva renome svoje kompanije i obezbeđuje ekskluzivnost preparata koje proizvodi.

Pravne izreke

PropisiZakoni Republike SrbijePropisi onlineSudska praksaCarinska tarifa